سلسله‌نشست‌های مردم‌نامه و مرکز پژوهش‌های میان آسیایی دانشگاه احمدآباد

 

نخستین نشست: سینمای هندوستان و ایران

 

 

تا پیش از پیدایش ملت-دولت‌های مدرن؛ ایران و هندوستان به عنوان دو حوزه‌ی تمدنی و فرهنگی، سده‌ها در پیوند و داد و ستد بوده‌اند. پیوندهای تمدنی و فرهنگی کهن و ریشه‌دار ایران و هندوستان، امروزه نیز در زندگی روزانه‌ی مردم هر دو کشور بازتابی پررنگ و روشن دارد. تأمل و ژرف‌نگری درباره‌ی این پیوندها در این سلسله نشست‌ها می‌تواند زمینه‌ساز طرح مباحث و مسائل تازه و پژوهش‌های تطبیقی شود.

 

نخستین نشست، از این سلسله نشست‌ها، به گوشه‌ها و سویه‌هایی از تاریخ به هم‌پیوسته‌ی پیچیده‌ی سینمای ایران و هندوستان می‌پردازد که در پنج‌شنبه، پنجم خرداد، ساعت ۱۷ به وقت تهران برگزار خواهد شد. سخنرانان این نشست؛ پژوهشگران برجسته‌ی سینما و رسانه، کلر کولی و آشیش راجا دایاشکا هستند. زبان نشست انگلیسی است.

 

کلر کولی

کلر کولی هم‌اکنون به مطالعات در مقطع پسادکتری در دانشگاه تافت آمریکا اشتغال دارد. زمینه‌ی پژوهشی وی مباحثی چون تاریخ‌نگاری فیلم در جهان جنوب، مطالعات صدا، تحولات و زیرساخت‌های رسانه‌ها، و کار نژادمحور در خلیج‌فارس است. آثار او در نشریاتی چون جامپ‌کات، تاریخ فیلم، و اسپکتتور ( تماشاگر ) منتشر شده است. کولی هم‌اکنون در کار نگارش کتابی درباره‌ی پیوندها و مناسبات سینمای خاورمیانه و جنوب آسیا از آغاز سده‌ی بیست تا دهه‌ی ۱۹۶۰ است

 

آشیش راجا دایاکشا

آشیش راجا دایاکشا، در همکاری با پال ویلمن، از سرویراستاران دایرة‌المعارف سینمای هندوستان است. وی همچنین نویسنده‌ی کتاب‌هایی چون: ریتویک گاتاک؛ بازگشت به حماسه، سینمای هندوستان در روزگار سلولوئید، و درآمدی کوتاه بر سینمای هندوستان است. او استاد مدعو در مدرسه‌ی علوم و هنرهای دانشگاه احمدآباد هندوستان است.

 

برای ورود به جلسه به اپلیکیشن Zoom نیاز دارید. در این اپلیکیشن، اطلاعات مندرج بر پوستر (آی‌دی/پسورد) را در بخش Join Meeting وارد کرده و به جلسه بپیوندید. چنانچه اپلیکیشن را ندارید، می‌توانید از طریق لینک زیر و با دسکتاپ/لپ‌تاپ وارد سایت اصلی  Zoom شده و اطلاعات مورد نظر را در Join Meeting وارد کنید. 

 

https://zoom.us/join